چهارشنبه 27 شهریور 1398

دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات

شرح وظایف

  • تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر، دوره ای یا موردی از واحدهای استانی و شهرستانی .
  • بازرسی و سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از نحوه عمل و برخورد کارکنان با آنان.
  • برقراری ارتباط با سازمان بازرسی استان و سازمان و ایفای وظایف مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه ها و رسانه های ارتباط جمعی و مطبوعاتی.
  • کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی‌های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و مدیر کل 
  • تلاش در جهت آموزش و توانمند سازی مستمر همکاران با همکاری واحد آموزش.
  • ارائه گزارش تحلیلی ادواری از معضلات به همراه راهکارهای عملی حل آنها.
  • دریافت شکایات مکتوب و حضوری از مراجعین.
  • بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری موارد تا حصول نتیجه نهایی به منظور اعلام پاسخ به شاکی.
  • بررسی و پاسخگویی به نهادهای نظارتی و بازرسی، نظیر نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور در مورد شکایات مراجعین به این ارگان ها.
  • پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادهای واحدهای ذیربط در ارتباط با شکایات واصله جهت رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان.
  • جمع بندی شکایات بصورت دوره ای و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به مدیر کل  به منظور رفع مشکلات و کاهش شکایات.
  • نظارت بر رعايت حقوق ارباب رجوع در برخورد کارکنان با آنان.
  • برنامه ريزي به منظور ايجاد و استقرار نظام مديريت عملكرد در اداره کل .
  • تعيين شاخص هاي اختصاصي ارزيابي عملكرد واحدهاي مختلف اداره کل .
  • برنامه ريزي براي ارزيابي هاي مستمر، دوره ای یا موردی از واحدهای استانی و  شهرستانی وسنجش میزان انطباق عملکرد واحدها با اهداف برنامه ها، وظایف و نیز ضوابط و شاخص های مربوط.
  • تهیه گزارشات دوره ای و سالانه برای اطلاع رياست سازمان از عملکرد واحدهای مختلف.
  • ارزيابي عملکرد برنامه ها، طرح ها و فعالیت های سازمان در حوزه هاي مختلف.
  • تهیه و تنظیم برنامه ها و دستورالعمل های ارزیابی عملکرد اداره کل  ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري های وابسته و ارائه پیشنهاد های لازم به شورای تحول اداری اداره کل .
  • انجام مطالعات و تحقیقات لازم در زمینه برنامه های ارزیابی عملکرد و شاخص های مورد عمل و ارائه پیشنهاد های لازم.
  • پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد اداره کل  و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به مراجع ذيربط در مقاطع زمانی تعیین شده .
  • بررسی اطلاعات و مستندات عملکرد و فعالیت واحدهای تابعه و دریافت برگه های تکمیل شده توسط واحدها و تلفیق آنها و ارسال جهت تصویب در مراجع ذیربط.
  • تهیه و تدوین شاخصهای سنجش میزان سلامت اداری دستگاه.

بهجت عباسی

مسئول عملکرد،بازرسی و پاسخگویی به شکایات
شماره تماس : 38267520
شماره نمابر: 38267520

تماس با دفتر

آدرس: میدان جهاد-چهارراه نظری
شماره تماس: 38267520
شماره نمابر :38267520
آدرس ایمیل :abbasi@hamedanmiras.ir